Jak je to s platností certifikátu
Jak kvalifikovaný, tak komerční osobní certifikát PostSignum sloužící k tzv. elektronickému podpisu má obvykle platnost 1 roku (též je možnost zřídit tříletý certifikát PostSignum). Před expirací je vždy nutné ho pro další funkčnost obnovit. Tím získáte následný certifikát. Česká pošta (PostSignum) 20 dní před vypršením platnosti zasílá e-mailem upozornění a postup, jak při obnovení certifikátu postupovat. Vlastní obnova elektronického podpisu není složitá. Pokud si ale nebudete jednotlivými kroky jistí, rádi vám s obnovou pomůžeme.
Jak vám certifikát obnovíme?
Existují 2 možnosti, jak kvalifikovaný či komerční certifikát obnovit. A to buď formou prostřednictvím vzdáleného přístupu (aplikace TeamViewer) a telefonického spojení nebo osobně ve vaší kanceláři na vašem počítači. Kontaktovat nás můžete prostřednictvím níže uvedeného formuláře, nebo rovnou na e-mailu info@elektronickypodpis.cz.
Přechod na tříletý certifikát
Máte-li uzavřenou smlouvu s Českou poštou před rokem 2019, je pravděpodobné, že máte povoleno vydávání certifikátů pouze na 1 rok. Pro vydání víceletých, tedy v případě PostSignum tříletých certifikátů je nutné tuto možnost v systému povolit, a to jak na úrovni organizace, tak na úrovni jednotlivých žadatelů o certifikát. Jakmile je vydávání na obou úrovních povoleno, je možné stávající jednoletý certifikát obnovit na tři roky. Více o této problematice se můžete dočíst na stránce Tříletý certifikát PostSignum.