Napište nám

Jak elektronicky podepsat a šifrovat e-maily v MS Outlook

Elektronický podpis připojený k e-mailové zprávě je jednou z forem zabezpečení online komunikace. Umožňuje ověřit, kdo je skutečným odesílatelem zprávy a zpravidla i to, zda její obsah nebyl během přenosu změněn. Elektronicky podepsaný e-mail může pak v některých případech dosahovat stejné úrovně jako zpráva odeslaná pomocí datové schránky. Pokud už svůj elektronický podpis máte, stačí ho jen nahrát do e-mailového klienta a můžete ho začít přidávat ke zprávám. Nevíte, jak na to? V tomto článku vysvětlíme, jak na zabezpečení zpráv pomocí digitálního podpisu pro uživatele MS Outlook.

Chcete-li nastavit elektronický podpis v e-mailovém klientovi, musíte mít zřízen platný kvalifikovaný certifikát. Ten by měl být nainstalován v OS  Windows včetně privátního klíče. Právě tento předpoklad totiž odlišuje elektronický podpis od vašeho běžného e-mailového podpisu (vizitky), který přidáváte k e-mailovým zprávám. Zatímco podpis představující závěrečný pozdrav může napodobit kdokoliv, digitálně podepsaná zpráva může přijít pouze od vlastníka digitálního ID použitého k jejímu podepsání.

Pomocí certifikátů můžete také šifrovat své e-maily. což dále zvyšuje míru zabezpečení komunikace a dat v e-mailech. K tomu slouží komerční certifikát. Pro nastavení komerčního certifikátu můžete využít stejný postup níže.

Nemáte některý z těchto certifikátů? Přečtěte si, jaké jsou mezi jednotlivými typy rozdíly, a vyberte si, který je pro vaše účely lepší.

Vlastní postup je jednoduchý:

  • V programu Outlook – zvolte záložku Soubor

  • Dále záložku Možnosti

  • Dále záložku Centrum zabezpečení  >> Nastavení centra zabezpečení
    Elektronicky podepsaný e-mail MS Outlook
  • Dále Zabezpečení e-mailů >> Nastavení
    Elektronicky podepsaný e-mail MS Outlook

  • Dále Vybrat a zvolit kvalifikovaný certifikát, který budete chtít připojit. Pro připojení kvalifikovaného certifikátu zvolte první “Vybrat” a pro komerční zvolte druhé “Vybrat”

  • Pokud se jedná o certifikát uložený na USB tokenu či eObčance s čipem, je třeba nainstalovat veřejnou část do počítače. 
  • To nejjednodušeji uděláte >> Kliknutím zobrazíte vlastnosti certifikátu.

  • Dále Nainstalovat certifikát. Zde nic nezměníte a kliknete na Další >> Další >> Dokončit

  • Pro samotné vložení podpisu do e-mailu stačí v e-mailu zvolit záložku Možnosti a Podepsat. E-mail pak bude obsahovat malou ikonu “pečetě”, což indikuje vložený certifikát.
  • Pokud ještě nemáte kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis, napište nám. Rádi vám jej osobně zřídíme. Více se dozvíte v sekci Zřízení elektronického podpisu.

Pokud jste narazili na nejasnosti, neváhejte nás kontaktovat. Tým našich profesionálů vám rád poskytne konzultaci a provede vás celým procesem.

Sdílet návod

Máte zájem o zřízení elektronického podpisu?

Elektronický podpis pro firmy a organizace

3 900 Kč Návštěva specialisty u vás
364 Kč Kvalifikovaný certifikát

Obnova certifikátu PostSignum

2 900 Kč Návštěva specialisty u vás
nebo
1 500 Kč Pomoc on-line a tel. (1 podpis)
364 Kč Kvalifikovaný certifikát

    Nezávazná poptávka

    Odeslání poptávky vás k ničemu nezavazuje. Budeme Vás kontaktovat do 24 hod. s dalším postupem.
    Ceny jsou uvedeny bez DPH. Doprava po Praze, Brně, Zlíně a Ostravě ZDARMA. Zobrazit kompletní ceník pro více informací.

    Děkujeme za Vaši nezávaznou poptávku.

    Do 24 hodin se Vám ozveme s nabídkou a dalším postupem. Hezký den!

    Děkujeme za Vaši nezávaznou poptávku.

    Do 24 hodin se Vám ozveme s nabídkou a dalším postupem. Hezký den!