Co je kvalifikovaný certifikát AZI?
Ověřování výsledků zeměměřických činností v elektronické podobě se od 1.7.2024 provádí prostřednictvím kvalifikovaného elektronického podpisu založeného na kvalifikovaném certifikátu, který je doplněný pro potřeby ověřování výsledků zeměměřických činností údaji o autorizovaném zeměměřickém inženýrovi (dále též „AZI“) v rozsahu stanoveném v § 16 odst. 2 písm. a) až c) zákona o zeměměřictví. Doporučený formát údajů o AZI v certifikátu je: Autorizovaný zeměměřický inženýr, rozsah autorizace: <rozsah>, číslo autorizace: <číslo>. K elektronickému podpisu se připojuje kvalifikované časové razítko, které zajišťuje přesný údaje o datu a času vytvořeného podpisu.
Zjednodušeně řečeno, k elektronickému podepisování je tedy potřeba mít správně vydaný kvalifikovaný certifikát (s údaji ve správných polích uvedenými výše tj. Autorizovaný zeměměřický inženýr, rozsah a číslo autorizace) v kvalifikovaném prostředku tj. USB tokenu či eObčance a při každém podpisu vkládat kvalifikované časové razítko. Kvalifikované certifikáty vydané dříve bez těchto údajů a bez použití kvalifikovaného prostředku a časových razítek nebude možné používat. Více se o této problematice dozvíte na stránkách ČÚZK.
Jak si jej zřídit?
Jste-li členem ČKZ (České Komory Zeměměřičů), pravděpodobně vás zřízení kvalifikovaného certifikátu AZI včetně dalších prostředků v souvislosti s ověřováním výsledků zeměměřických činností nemine. K úspěšnému přechodu na elektronické ověřování (podepisování) je třeba si opatřit USB token, nebo čipovou kartu (lze nahrát i na již zmíněnou eObčanku), do něj vygenerovat kvalifikovaný certifikát s potřebnými údaji a zajistit si předplacený balíček kvalifikovaných časových razítek. Běžný postup získání takového elektronického podpisu je však poměrně zdlouhavý a pro běžného uživatele velmi časově náročný. Zahrnuje totiž kromě výše uvedeného přihlášení člena přes PostSignum, návštěvu pobočky České pošty a kompletní konfiguraci USB tokenu na počítači.
Lze to i jednodušeji
Chcete-li ušetřit čas, rádi vás celým procesem jakožto externí registrační autorita PostSignum osobně provedeme, kvalifikovaný certifikát AZI vám na námi dodaném USB tokenu zřídíme, nastavíme vám odběr časových razítek a vše vám během 1 hodiny ve vašem sídle názorně vysvětlíme.
V současné chvíli vám můžeme tuto službu nabídnout za cenu 5104 Kč + DPH za veškeré práce a produkty. Cena se týká Prahy, Brna, Ostravy a Zlína. Mimo tato města účtujeme cestovné 10 Kč + DPH / km. Celková výše uvedená cena sestává z následujících položek:
- Výjezd konzultanta, příprava smluvní dokumentace, vygenerování kvalifikovaného certifikátu a jeho nastavení – 3.900 Kč + DPH
- Jednoletý kvalifikovaný certifikát PostSignum – 364 Kč + DPH (případně též možnost vydat tříletý certifikát)
- USB token SafeNet eToken 5110CC (940) – 740 Kč + DPH (případně je též možnost dodat čtečku a certifikát generovat do vaší eObčanky)
- Balíček 100 ks kvalifikovaných časových razítek PostSignum – 100 Kč + DPH
- Zaškolení práce s kvalifikovaným elektronickým podpisem – v ceně
Jak si domluvit schůzku?
Máte-li tedy o naši službu zájem, napište nám prosím na obchod@elektronickypodpis.cz nebo prostřednictvím poptávkového formuláře níže. Připravíme vám nezávaznou cenovou nabídku a prodiskutujeme, co bude potřeba.