Napište nám
Kvalifikovaný elektronický podpis

Kvalifikovaný elektronický podpis

  • Dle nařízení eIDAS
  • Bezpečné QSCD prostředky
  • Zaškolení

Co to je a k čemu to potřebujeme

S účinností od 20.9.2018 jsou veškeré Orgány Veřejné Moci (dále jen “OVM”) dle nařízení eIDAS povinni využívat k elektronickému podpisu tzv. bezpečné QSCD prostředky (z angličtiny „Qualified Signature Creation Device“) – tzn. například USB tokeny a čipové karty. Kvalifikovaný elektronický podpis tak musí být jednak zaručený, ale navíc musí být vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření podpisů (USB token, čipová karta) a musí být založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy. Dle nařízení eIDAS má kvalifikovaný elektronický podpis právní účinek rovnocenný podpisu vlastnoručnímu. Zároveň je kvalifikovaný elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu vydaný v jednom členském státě, uznáván jako kvalifikovaný elektronický podpis ve všech členských státech.

Rozdíl mezi kval. elektronickým podpisem a kval. elektronickou pečetí

  • V případě dokumentu, kterým se právně jedná a který je vytvořen fyzickou (tedy úřední) osobou, je vyžadován kvalifikovaný elektronický podpis – to se týká zejm. správních rozhodnutí, výzev k odstranění vad a veřejnoprávních smluv.
  • V případě dokumentu, kterým se právně jedná a je výsledkem automatizovaného zpracování, se zpravidla zapečetí kvalifikovanou elektronickou pečetí (o té píšeme zde) – to se týká zejm. výpisů z informačních systémů, doručenek z elektronické podatelny a konverzních doložek v případě autorizované konverze. 

Cena a další informace

Kvalifikovaný elektronický podpis však již není záležitostí jen orgánů veřejné moci, ale i advokátů, notářů a dalších, kteří pracují s CzechPOINT@office. Obvyklým úkonem v rámci této aplikace je například již zmíněná autorizovaná konverze dokumentů. Potřebujete-li splňovat nařízení eIDAS a mít kvalifikovaný elektronický podpis, můžete přejít na náš web usbtokeny.cz, kde můžete příslušný kvalifikovaný prostředek zakoupit. Nebo je možné domluvit se na komplexní službě ve formě osobní návštěvy u vás, vystavení kvalifikovaného certifikátu (jsme externí registrační autorita České pošty), dodání a nastavení USB tokenu včetně souvisejícího poradenství. Základní cena činí 5000 Kč bez DPH a zahrnuje:

  • osobní návštěvu ve vašem sídle v Praze či Brně; mimo tato města účtujeme cestovné 8 Kč bez DPH / km
  • podpis související smluvní dokumentace
  • dodání a nastavení robustního USB tokenu Gemalto Safenet eToken 5110 CC
  • vystavení kvalifikovaného osobního certifikátu

Máte zájem o kvalifikovaný elektronický podpis?

Kvalifikovaný elektronický podpis pro firmy a organizace

5 000 Kč Návštěva specialisty u vás, USB token vč. certifikátu

Nezávazná poptávka

Odeslání poptávky vás k ničemu nezavazuje. Budeme Vás kontaktovat do 24 hod s dalším postupem.
Ceny jsou uvedeny bez DPH. Doprava po Praze a Brně ZDARMA. Zobrazit kompletní ceník pro více informací.