Česká pošta (PostSignum) je jednou ze tří akreditovaných certifikačních autorit v ČR. Můžete si u ní nechat zřídit kvalifikovaný osobní certifikát, který slouží k zaručenému či kvalifikovanému elektronickému podpisu (využití USB tokenu). Certifikátů je nicméně více, např. komerční osobní, komerční serverový a další. Běžný uživatel však nejčastěji potřebuje právě kvalifikovaný – pro podpis smluv a dalších dokumentů, pro podávání nabídek na veřejné zakázky apod.
Jak si elektronický podpis od České pošty zřídit? Obvyklá cesta a postup vede uživatele nejprve skrze vyplnění veškeré smluvní dokumentace, která je pro podnikatele dostupná na adrese https://www.postsignum.cz/firmy_organizace_verejna_sprava.html, pro fyzické osoby na https://www.postsignum.cz/fyzicke_osoby.html. Dále je nutné vygenerovat si žádost o certifikát v programu iSignum ve Windows či v Klíčence na Mac OS. S touto žádostí a vyplněnou dokumentací je nutné dorazit na pobočku České pošty a na vydání certifikátu po podpisu dokumentace si počkat. Hotový certifikát si následně vyzvednete ve vaší emailové schránce. Certifikát si taktéž budete muset sami nastavit ve svém počítači.
Jde to i jinak? Jednodušeji?
Ano, sami jsme externí registrační autoritou České pošty, máme tedy možnost našim klientům certifikáty vystavovat. Pokud vás tedy tlačí termín nebo zkrátka nechcete ztrácet čas ve frontách, rádi vám vše zařídíme a proškolíme vás během cca hodinového setkání ve vaší kanceláři. Více se případně dozvíte v sekci Zřízení elektronického podpisu. Můžete nám také napsat na adresu info@elektronickypodpis.cz a vše domluvíme napřímo.