Časové razítko z anglického “timestamp” (zkráceně TSA) je zárukou, že uvedená data v elektronické podobě existovala v určitý časový okamžik v dané podobě. Systémový čas, který se zaznamenává v dokumentech je lehce zmanipulovatelný – jeho důvěryhodnost tedy není vysoká. Právě časové razítko vám poskytne nezpochybnitelný důkaz o tom, jak váš dokument vypadal v okamžiku, kdy jste jej orazítkovali. Navíc prodlouží platnost dokumentu s elektronickým podpisem minimálně o 5 let.
Odběr časových razítek je obvykle prostřednictvím předplacených balíčků, z nichž uživatel průběžně čerpá. Co podpis, resp. orazítkování dokumentu, to jedno odebrané razítko z předplaceného balíčku. Balíček kvalifikovaných časových razítek si je možné zakoupit např. na našem e-shopu – https://www.usbtokeny.cz/kvalifikovana-casova-razitka-tsa/kvalifikovana-casova-razitka-postsignum-100-ks-vc-vzdaleneho-nastaveni-/
Přidání časového razítka do dokumentu je poměrně jednoduché. Navíc např. v aplikaci Adobe Acrobat Reader DC je možné nastavit, že se má razítko přidávat vždy, když dokument podepisujete. Pak je v rámci podpisu dokumentu též vloženo časové razítko.
Vlastní postup nastavení odběru časových razítek v aplikaci Adobe Acrobat Reader DC je uveden níže. V rámci návodu předpokládáme, že uživateli již byl zřízen přístup do Zákaznického portálu Postsignum.
- Otevřete si prosím Adobe Acrobat Reader DC (možno stáhnout zde)
- Přes hlavní nabídku klikněte na „Předvolby“
- V levém menu klikněte na „Podpisy“
- Dále klikněte na Přidání časového razítka do dokumentu (tlačítko „Další…“)
- Klikněte na „Nový“
- Nyní si nastavte vlastní jméno (označení) tohoto přístupu (zcela na vás)
- Nakopírujte URL serveru https://www3.postsignum.cz/TSS/TSS_user/
- Zaklikněte „Tento server vyžaduje přihlášení“
- Vložte emailovou adresu (viz výše) a heslo, které jste si nastavili v Zákaznickém portálu PostSignum
- Nakonec je dobré označit přístup k serveru jako výchozí – kliknutím na tlačítko „Nastavit výchozí“
Často kladenou otázkou je, zda má v sobě časové razítko uvedené jméno člověka nebo název firmy – nemá, získané přístupy můžete využívat napříč firmou na více pracovních stanicích.
Nyní si ukážeme, jak časové razítko do dokumentu přidat a jak následně ověřit jeho platnost.
1/ V horní liště klikneme na Nástroje, následně na tlačítko Certifikáty. V horní části stránky pak klikneme na tlačítko Časové razítko. Pokud máte nastaveno automatické vkládání časového razítka při podepisování, rovnou prosím vyberte možnost Digitálně podepsat.
2/ Soubor uložíme, ideálně s novým názvem.
3/ Dále si v Panelu podpisu můžeme zobrazit detail časového razítka.

Pokud si s nastavením nevíte rady, neváhejte se nám ozvat na info@elektronickypodpis.cz, rádi vám pomůžeme.