Napište nám

Jak přidat časové razítko a jak jeho vložení ověřit?

Časové razítko z anglického “timestamp” (zkráceně TSA) je zárukou, že uvedená data v elektronické podobě existovala v určitý časový okamžik v dané podobě. Systémový čas, který se zaznamenává v dokumentech je lehce zmanipulovatelný – jeho důvěryhodnost tedy není vysoká. Právě časové razítko vám poskytne nezpochybnitelný důkaz o tom, jak váš dokument vypadal v okamžiku, kdy jste jej orazítkovali. Navíc prodlouží platnost dokumentu s elektronickým podpisem minimálně o 5 let.

Odběr časových razítek je obvykle prostřednictvím předplacených balíčků, z nichž uživatel průběžně čerpá. Co podpis, resp. orazítkování dokumentu, to jedno odebrané razítko z předplaceného balíčku. Balíček kvalifikovaných časových razítek si je možné zakoupit např. na našem e-shopuhttps://www.usbtokeny.cz/kvalifikovana-casova-razitka-tsa/kvalifikovana-casova-razitka-postsignum-100-ks-vc-vzdaleneho-nastaveni-/ 

Přidání časového razítka do dokumentu je poměrně jednoduché. Navíc např. v aplikaci Adobe Acrobat Reader DC je možné nastavit, že se má razítko přidávat vždy, když dokument podepisujete. Pak je v rámci podpisu dokumentu též vloženo časové razítko. 

Vlastní postup nastavení odběru časových razítek v aplikaci Adobe Acrobat Reader DC je uveden níže. V rámci návodu předpokládáme, že uživateli již byl zřízen přístup do Zákaznického portálu Postsignum.

  1. Otevřete si prosím Adobe Acrobat Reader DC (možno stáhnout zde)
  2. Přes hlavní nabídku klikněte na „Předvolby“
  3. V levém menu klikněte na „Podpisy“
  4. Dále klikněte na Přidání časového razítka do dokumentu (tlačítko „Další…“)
  5. Klikněte na „Nový“
  6. Nyní si nastavte vlastní jméno (označení) tohoto přístupu (zcela na vás)
  7. Nakopírujte URL serveru  https://www3.postsignum.cz/TSS/TSS_user/
  8. Zaklikněte „Tento server vyžaduje přihlášení“
  9. Vložte emailovou adresu (viz výše) a heslo, které jste si nastavili v Zákaznickém portálu PostSignum
  10. Nakonec je dobré označit přístup k serveru jako výchozí – kliknutím na tlačítko „Nastavit výchozí“ 

Často kladenou otázkou je, zda má v sobě časové razítko uvedené jméno člověka nebo název firmy – nemá, získané přístupy můžete využívat napříč firmou na více pracovních stanicích.

Nyní si ukážeme, jak časové razítko do dokumentu přidat a jak následně ověřit jeho platnost. 

1/ V horní liště klikneme na Nástroje, následně na tlačítko Certifikáty. V horní části stránky pak klikneme na tlačítko Časové razítko. Pokud máte nastaveno automatické vkládání časového razítka při podepisování, rovnou prosím vyberte možnost Digitálně podepsat.

2/ Soubor uložíme, ideálně s novým názvem.

3/ Dále si v Panelu podpisu můžeme zobrazit detail časového razítka.

Pokud si s nastavením nevíte rady, neváhejte se nám ozvat na info@elektronickypodpis.cz, rádi vám pomůžeme.

Sdílet návod

Máte zájem o zřízení elektronického podpisu?

Elektronický podpis pro firmy a organizace

3 900 Kč Návštěva specialisty u vás
364 Kč Kvalifikovaný certifikát

Obnova certifikátu PostSignum

2 900 Kč Návštěva specialisty u vás
nebo
1 500 Kč Pomoc on-line a tel. (1 podpis)
364 Kč Kvalifikovaný certifikát

    Nezávazná poptávka

    Odeslání poptávky vás k ničemu nezavazuje. Budeme Vás kontaktovat do 24 hod. s dalším postupem.
    Ceny jsou uvedeny bez DPH. Doprava po Praze, Brně, Zlíně a Ostravě ZDARMA. Zobrazit kompletní ceník pro více informací.

    Děkujeme za Vaši nezávaznou poptávku.

    Do 24 hodin se Vám ozveme s nabídkou a dalším postupem. Hezký den!

    Děkujeme za Vaši nezávaznou poptávku.

    Do 24 hodin se Vám ozveme s nabídkou a dalším postupem. Hezký den!