Chyba 622 (odeslání žádosti selhalo) v programu iSignum se zobrazuje při zaplnění 2 kontejnerů v zabezpečené CC části, které jsou určené pro kvalifikované certifikáty na USB tokenech či čipových kartách se servisním klíčem České pošty tj. např. USB tokenu Gemalto SafeNet eToken 5110CC (940). K zaplnění může dojít dvojím způsobem:
- Na prostředku jsou již 2 kvalifikované certifikáty – pokud žádáte o další certifikát, nebude možné žádost generovat a vyskočí Chyba 622. Pokud je již některý z certifikátů expirovaný (tzn. není možné jej dále použít), můžete jej odstranit přímo v iSignum (kliknout na Vyčistit, zaškrtnout expirovaný certifikát a kliknout na Odstranit). Tím získáte volné místo pro další certifikát (zcela nový nebo z obnovy).
- Na prostředku je 0 – 1 certifikát – k zaplnění však může dojít generováním nové žádosti o certifikát a klíče (i při obnově) např. když zadáte chybné heslo k úložišti. Na prostředek se tak privátní klíč uloží, ovšem žádost není odeslána (klíč se tak nespáruje s certifikátem). Tím dojde k zaplnění úložiště. Je tedy nutné původní žádost (ovšem ne Servisní klíč ani pro obnovu nutný platný certifikát) smazat v programu Safenet Authentication Client (případně jiném k tomu určenému) tímto způsobem:
- Otevřít Safenet Authentication Client
- Kliknout na Ozubené kolo (a přejít tak do nastavení)
- Kliknout na název daného prostředku (tj. tokenu, čipové karty)
- Přejít do Orphan objects
- Vybrat osamocený privátní klíč (obvykle začíná na „#p11***************„), kliknout na něj pravým tlačítkem
- Kliknout na Delete (nikdy nemažte servisní klíč a nikdy nemažte privátní klíče spárované s platným certifikátem, pokud si nejste vědomi, že je nepotřebujete). V případě obnovy certifikátu si zároveň nesmíte smazat aktuálně platný certifikát, díky kterému získáte certifikát následný.
- Vytvořit novou žádost o certifikát z prostředí iSignum
V případě nejasností či obavy z nesprávného postupu nás můžete kontaktovat na info@elektronickypodpis.cz.
Sdílet návod