Chcete-li podepsat smlouvu nebo jakýkoli jiný dokument v PDF či MS Word vzdáleně, tj. bez nutnosti se s druhou smluvní stranou potkávat, řešením je elektronický podpis takového dokumentu. Pokud takový dokument navíc podepíšete kvalifikovaným elektronickým podpisem (tj. nejvyšší formou elektronického podpisu) pak má tento dle nařízení eIDAS stejnou právní váhu, jako dokument podepsaný vlastnoručním podpisem.
Vlastní postup je jednoduchý:
- V programu Acrobat Reader DC – ke stažení zde, vyberte příslušný kvalifikovaný osobní certifikát (záložka Nástroje >> Certifikáty >> Digitálně podepsat).
- Pokud používáte nové aktualizované uživatelské rozhraní Acrobat Reader DC, cesta je následující: Všechny nástroje >> Zobrazit více >> Použít certifikát >> Digitálně podepsat.
- Vyberte místo, kam chce elektronický podpis vložit.
- Potvrďte hesla a další kroky.
- V místě, kam jste vložili podpis, by měl být vidět jeho náhled s možností prokliknout se na jeho detail. Pak je soubor podepsán a připraven k odeslání.
- Pokud ještě nemáte kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis, napište nám. Rádi vám jej osobně zřídíme. Více se dozvíte v sekci Zřízení elektronického podpisu.
Druhým řešením je zaslání smlouvy do datové schránky. V rámci toho není nutné smlouvu podepisovat. Stačí pouze zaslat příslušný dokument druhé straně a posléze si stáhnout doručenku.
Sdílet návod